Quest „Śladami tajemniczego filozofa z Morąga”
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Nieodkrytych Tajemnic” w Morągu przygotowała quest „Śladami tajemniczego filozofa z Morąga”. Dzięki niemu, na trasie poznasz historię Morąga i postaci z nim związanych oraz odwiedzisz najciekawsze zakątki.
NA CZYM TO POLEGA?
Trasa jest nieoznakowana w terenie, musisz uważnie czytać i rozwiązywać wierszowane zagadki, pomocne będą tablice informacyjne przy lub na budynkach. Rozszyfrowane końcowe hasło zapewni Ci nagrodę! Pieczęć odbij na karcie wyprawy lub w Paszporcie Odkrywcy, a w Księdze Questu potwierdź swoje przejście, wpisując datę i nick/nazwę użytkownika z systemu www.QUESTY.org.pl
JAK DODAĆ QUEST DO UKOŃCZONYCH?
Jeśli quest ukończyłaś/eś z wydrukowaną kartą wyprawy, dodaj go do grona ukończonych na stronie www.QUESTY.org.pl lub w aplikacji Questy – Wyprawy Odkrywców w zakładce Moje Konto, wybierając tytuł questu i hasło końcowe: lcztery wyrazy (oddzielone spacją i [pisane małą lub dużą literą) oraz iczba czterocyfrowa.
Jeśli ukończyłaś/eś quest z aplikacją, jego pieczęć automatycznie pojawi się na Twoim koncie.
OPIEKUN: Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Nieodkrytych Tajemnic”,
QUEST to edukacyjna gra terenowa, która łączy w sobie elementy zabawy i nauki, poszukiwań skarbu i radości odkrywania!
QUESTY – Wyprawy Odkrywców (z ang. quest – zadanie, zagadka) to gry terenowe polegające na poszukiwaniu skarbów. Nie wymagają one obsługi ani znakowania w terenie, dlatego, w odróżnieniu od podchodów lub gier miejskich, można w nie grać niemal w każdej chwili. Podstawą zabawy jest wędrówka trasą questu w terenie. Może to być spacer po miejscowości, jazda rowerem przez las, spływ rzeką czy zwiedzanie muzeum. Do zabawy wystarczy ulotka lub darmowa aplikacja mobilna Questy – Wyprawy Odkrywców. Ulotki są dostępne w wybranych punktach informacji turystycznej lub jako plik do pobrania ze strony internetowej questy.org.pl. Czytając wierszowane wskazówki, uczestnik podąża questem w terenie i poznaje sekrety danego miejsca. Na końcu drogi na odkrywców czeka „skarb” – pojemnik finałowy, a w nim pamiątkowa pieczątka i Księga Questu. Odcisk pieczęci i wpis do Księgi potwierdzają przebycie trasy.
Cel tworzenia Questów:
Głównym celem Questów jest jak najbardziej atrakcyjne zaprezentowanie dziedzictwa danego regionu czy miejscowości, zwrócenie uwagi uczestnika tej gry terenowej na wyjątkowe elementy danego miejsca związane z lokalną przyrodą, historią i kulturą. Ważne przy tym jest odkrywanie niezwykłego, unikalnego charakteru przestrzeni (tzw. ducha miejsca). Istotne w wyprawach odkrywców jest zwrócenie uwagi na zwyczajne z pozoru miejsca, dostrzeżenie w nich wyjątkowości i atrakcyjności.
Tajemnica atrakcyjności i skuteczności Wypraw Odkrywców w odkrywaniu i promowaniu danego miejsca kryje się w bezpośrednim zaangażowaniu zarówno twórców, jak i uczestników gry. Od dawna bowiem wiadomo, że najskuteczniejsza edukacja i poznawanie odbywa się poprzez osobiste doświadczenie. Jeśli dodać do tego elementy zabawy i poszukiwań skarbu, to mamy gotową receptę na uatrakcyjnienie oferty edukacyjno-turystycznej danego miejsca!
https://questy.org.pl/quest/sladami-tajemniczego-filozofa-z-moraga – morąski QUEST
(org.)